Din vei til aktiv helse

Når det gjelder trening og helse, finnes det ingen raske snarveier. For å oppnå resultat må du har riktig tankegang. Her er tre enkle vaner du kan følge:

  • Vær aktiv hver dag
    Gjør noe hver dag, for eksempel fem armhevinger hver morgen eller gå i 15 minutter. Dette erstatter ikke treningen din, men gir deg motivasjon til å fortsette med en aktiv livsstil.
  • Ikke tren for hardt
    Hvis du synes treningen er tøff, er det mindre sannsynlig at du fortsetter med den. Så gå all in av og til, men få ikke dårlig samvittighet de gangene du ikke gjør det.
  • Tenk over hvorfor du spiser
    Tyr du til kakeboksen når du føler deg trett, stresset eller nervøs? Du er ikke alene! Finn en eller flere kalorifrie, stressreduserende aktiviteter som fungerer for deg; gå en tur, ring en venn eller ta ti dype åndedrag. Og ha alltid et sunt alternativ i kjøleskapet som du kan mumse på om nøden blir for stor.

Tips! Gå lengre

10 000 skritt om dagen er ikke nok. Forskning viser at en sunn livsstil krever 11 000–12 000 skritt per dag. Så på med gode sko og begi deg ut på en deilig gåtur!

Hjelp på veien

Uansett om du har tatt en skikkelig treningsøkt eller sittet stille foran en dataskjerm hele dagen og blitt støl, kan en avslappende og varmende massasje være akkurat det du og kroppen din trenger. Aloe Heat Lotion har en kremet konsistens og absorberes raskt av huden. Allantoin og oljer fra eukalyptus, sesam og aprikoskjerner myker opp, mentol og metylsalicylat beroliger, og sammen med eukalyptusoljen gir de Aloe Heat Lotion den friske duften av mint. Inneholder selvsagt vår fineste Aloe vera.